marți, 11 septembrie 2012

"Firma" de John Grisham - Recenzie

Cartea aceasta mi-am cumpărat-o acum 5-6 luni.Am citit-o imediat,doar că pe atunci nu aveam un blog unde să scriu despre ea.Ei bine,pentru că - la fel cum am mai precizat - vreau să devin avocat (sau procuror),Firma a fost şi este cartea ideală pentru mine.Nu numai că are ca protagonist un avocat abia ieşit de pe băncile facultăţii,dar are şi acţiune multă,intrigă,suspans. Pur şi simplu e imposibil să nu-ţi stârnească interesul în proporţie de cel puţin 89%!

Mitchell Y. McDeere,un tip inteligent,ambiţios şi arătos,absolvent la Harvard în domeniul taxelor,este nevoit să ia o decizie: să accepte oferta celor din New York care îi oferă şaptezeci şi şase de mii de dolari,a celor din Chicago care îi oferă şaizeci şi opt de mii de dolari...sau celor din Memphis care îi oferă nici mai mult nici mai puţin de optzeci de mii (în primul an) plus primele.

...Optzeci şi cinci de mii plus primele în al doilea an.Un credit ipotecar cu dobândă mică,să-ţi poţi cumpăra  o casă.Două legitimaţii de membru pentru Country Club.Un BMW nou,culoarea la alegere,evident...

Voi dacă aţi fi în locul lui ce aţi alege?Mitchell era flămând,flămând după confort şi bogăţie,iar Firma ştia asta,ei ştiau totul.Desigur că a ales oferta Firmei din Memphis,a ales-o numai auzind suma ce i se oferea,sumă pe care i-o împărtăşi dragei lui soţii Abby cu mult entuziasm.Dar el nu ştia că e prea frumos ca să fie adevărat,nu ştia că avea să-i fie urmărită orice mişcare,orice cuvânt avea să-i fie ascultat,nici măcar în dormitor nu era scutit de camere şi microfoane,pentru că Firma nu ştia ce înseamnă intimitate,ei trebuiau să ştie totul,trebuiau să se asigure că Mitch nu bănuieşte nimic.

- Îl ascultăm douăş'patru din douăş'patru...
 
Şi totul e numai miere până Mitch este contactat în secret de Tarrance,un agent de la FBI,care îi explică adevărata faţă a Firmei.

Am venit doar să te cunosc şi să te avertizez.

Dar oare ce ar putea fi în neregulă la o micuţă firmă din Memphis,specializată 80% în domeniul taxelor,care nu a angajat niciodată negri,care nu solicită niciodată cereri de angajare,care nu a angajat niciodată avocaţi necăsătoriţi şi care e împotriva divorţului?
Acum, totul e în mâinile lui Mitch...
Nu am citit niciodată o carte cu mai mult interes ca aceasta.E fabuloasă!Nu e complicată,poate fi înţeleasă cu uşurinţă dacă îţi dai cu adevărat interesul.Plus că ne arată o realitate a avocaturii,o realitate cruntă ce-i drept.
Am citit-o pe nerăsuflate!Mă bucur atât de mult că am văzut reclama de pe AXN despre noul serial numit Firma.Da,de acolo mi-a venit strălucita idee să cumpăr cartea.Când am auzit că e vorba despre un avocat nu am mai aşteptat nimic altceva.Dar m-am înşelat,serialul este continuarea cărţii.De când mi-am luat cartea ,am aflat că printre producătorii executivi ai serialului se află însuşi John Grisham.Încă o veste bombă pe care am aflat-o e aceea că s-a făcut şi un film în '93!Da,desigur că l-am văzut,şi da, mi-a plăcut enorm,dar nu la fel de mult precum cartea,după cum era de aşteptat.

                                          
Cu această carte John Grisham m-a convins să-i citesc şi restul cărţilor.Sper să întâlnesc aceleaşi personaje bine conturate şi caracterizate în mare parte prin limbaj şi comportament,acelaşi suspans continuu şi acelaşi mod fantastic de a nara.

Nota mea: 5/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!