vineri, 5 octombrie 2012

"Iniţierea" ("Academia Vampirilor", #2) de Richelle Mead - Recenzie

Am termina-o!În sfârşit!Binecuvântată fie ora de franceză ,respectiv engleză începător ,la care ,eu,fiind la începător germană,stau degeaba!Chiar am fost inspirată azi dimineaţă când mi-am pus cartea în ghiozdanul meu,care apropo,a început deja să arate ca o pisică ciufulită!Sunt super încântată că am terminat-o,cititul pe bucăţele îmi dădea dureri de cap!

Bun,revenind la carte,hmm,nu ştiu dacă îmi place mai mult ca prima parte,este chiar greu să mă decid în privinţa acestui lucru.Deci povestea este aceeaşi:Rose încă e îndrăgostită lulea de Dimitri,instructorul ei.Lissa,îşi "ţine puterile sub control" cu ajutorul unor pastile şi se simte în al nouălea cer alături de Christian.
Ei bine,în "Iniţierea",Richelle se axează mai mult pe prezentarea sentimentelor lui Rose (în sfârşit),mai exact pe sentimentele faţă de Mason,Dimitri,mama ei şi...Adrian,şi pe războiul dintre moroi şi dhampiri cu strigoii.
Cum spuneam,Rose trebuie să de-a piept sentimentelor ei faţă de Mason.El pur şi simplu o venerează,o adoră şi ar face orice pentru ea,nici nu aveţi idee!Dar dacă veţi citi cartea,veţi avea .

....Dar ştiam că sentimentele lui pentru mine erau mai mult decât doar de prietenie şi încă nu mă hotărâsem ce simţeam eu în privinţa asta....

Dar cum rămâne cu Dimitri?El ce simte faţă de Rose?De fapt,simte el oare ceva?Adevărul e că da,şi încă foarte multe,multe sentimente numai de bine,bine bine,o spun: de iubire.O iubeşte la fel cum şi ea o face,dar el o respinge,o tratează ca pe un copil,încearcă să o îndepărteze,deoarece ei nu pot fi împreună datorită diferenţei de vârstă şi datorită faptului că ei vor fi gardienii Lissei în curând,iar nimic nu-i putea distrage atenţia în timpul meseriei.Doar imaginaţi-vă că nişte strigoi le prind pe Rose şi Lissa.Dimitri e liber.Pe cine va salva oare gardianul - dar şi îndrăgostitul - Dimitri?Bună întrebare,nu?Dar ce să faci când sentimentele sunt prea puternice?Dar aceste hopuri nu sunt singurele care stau în calea fericii celor doi.Mai este încă un hop,unul frumos,cu o cicatrice pe faţă lăsată de către doi strigoi,cu părul negru şi lung,un hop numit Tasha Ozera,mătuşa lui Christian Ozera.Semnul despre care tocmai am pomenit mai sus este cel lăsat de părinţii lui Christian,care au devenit de bună voie strigoi şi se întorseseră să-l ia şi pe micuţul Chris.Ei bine,doamna cu 7 ani mai mare decât Dimitri,îi face o propunere acestuia,propunere zdruncinătoare pentru Rose.

Era imposibil să-mi scot din minte povestea cu Dimitri şi Tasha...

Şi să nu uităm de mămicuţa lui Rose,Janine Hathaway,marea ucigătoare de strigoi şi un gardian de seamă,care apare pe neaşteptate în viaţa Rosei.Relaţia lor este mai încordată ca niciodată...până când,ceva se întâmplă,ceva carea avea să le apropie .

Mama mă luă în braţe şi mi-am ascuns faţa la pieptul ei...

Despre Adrian nu am de gând să dau detalii,însă are un rol foarte important,un rol cu adevărat neaşteptat.El chiar o înţelege pe Lissa,mai mult decât oricine altcineva.Cât despre lupta contra strigoilor,păi,şi acest aspect are un rol foarte deosebit de jucat,un rol care va provoca o mulţime de sentimente,majoritatea de melancolie,mai ales lui Rose,care,consider eu,a avut cel mai mult de suferit de pe urma acestor monştri.Însă va avea şi ceva de câştigat:2 lucruri de care orice gardian este mândru,însă puţini le deţin.

În  partea precedentă,atât Lissa cât şi Rose mă călcau pe nervi!Însă în această parte,din fericire,doar Rose.Mă enervează felul în care se gândeşte numai la Lissa,chiar şi atunci când e în pericol,în ghearele morţii,ea tot la Lissa se gândeşte şi se întreabă dacă e bine.Mi se pare chiar absurd,cu toate că este un lucru de admirat,dar totuşi,e mult prea detaşat.Dar,spre bucuria mea,doar atât m-a deranjat la donşoara Rose.

Per total,cartea este foarte bună.Aş putea admite că e mai bună decât prima,cel puţin aşa consider eu.Mă bucur că Richelle s-a hotărât să pună în prim plan relaţia lui Dimitri cu Rose,si pe strigoi,care în prima parte erau mai mult doar ca nişte legende.Aştept cu nerăbdare următoarea parte!Sunt curioasă să văd ce subiecte va pune în centru autoarea,ce intrigi vor mai apărea,de ce emoţii voi mai avea parte!

Nota mea: 5/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!