luni, 3 decembrie 2012

The end is coming...

Gata şi ziua aceasta.Necruţător mai eşti timpule,necruţător!Azi,mulţumită unei prietene de la o clasă de filologie,am mers la bibliotecă şi mi-am luat...Nuntă în cer de Mircea Eliade!Surprinşi?Mi-am zis de o bucată de vreme că vreau să citesc cât mai multe opere create de Eliade şi cum debea mâine îmi apare prima parte din Limitele spiritului,al cincilea volum din Academia Vampirilor,am zis că nu am nimic de pierdut.Plus că am mai citit două cărţi în paralel şi m-am descurcat,dar oricum partea întâi nu mi-o voi lua chiar de cum apare,ci pe la sfârşitul săptămânii,presupun.Am citit 13 pagini din Nuntă în cer în timp ce eram în autobuz şi până să ajung acasă.Desigur,cred că aş fi citit şi mai mult dacă nu ar fi trebuit să stau atentă la lumea care mă tot înghiontea în autobuz şi la gropile de pe stradă care erau pline de apă de la ploaia de astă-seară şi dimineaţă.
De ce am pus oare titlul "The end is coming..."?Ei bine,când l-am scris m-am gândit la 2 chestiuţe:se apropie sfârşitul semestrului - finally! -,dar se spune că se apropie şi sfârşitul lumii - you don't say!
Să luăm prima idee la care m-am gândit.Ah,deja visez la orele târzii la care mă voi trezi în vacanţă,la cărţile pe care le voi citi,la sentimentul de bine pe care-l voi simţi.Semestrul ăsta a fost un coşmar!În primul rând că acesta este primul meu an de liceu,dar în al doilea rând am învăţat şi scris parcă într-o continuă fugă!Pur şi simplu mi se pare o idee total neinspirată ca primul semestru să fie aşa de scurt.

Cât despre a doua chestiuţă,hmm,ei bine,eu nu ştiu ce să cred.Nu prea mi se pare credibil să se ştie când va veni sfârşitul lumii,adică e imposibil,nu?Sau e posibil să se ştie?Am înţeles,oamenii de ştiinţă au calculat nu ştiu ce şi nu ştiu cum conform calendarului poporului maya.Oricare ar fi deznodământul,eu sunt total neutră.Pot spune că îmi accept moartea cu uşurinţă.Şi totuşi,ar fi hilar ca toată lumea să fie încordată aşteptându-şi sfârşitul şi nimic să nu se-ntâmple.Ce-i drept,e posibil,foarte posibil ca nişte schimbări asupra Universului să aibă loc,desigur,de natură astronomică.De asemenea este la fel de posibil ca Terra să fie afectată şi ea de aceste schimbări.Dar dacă stăm să urmărim evoluţia şi modificările ce au loc pe Pământ în ultima vreme,este evident că deja am intrat în acest proces.Oricum,asta e treaba oamenilor de ştiinţă şi aşa mai departe.În concluzie,vom trăi şi vom vedea ce se va întâmpla pe 21 decembrie,şi vom râde dacă nimic terifiant nu va avea loc.

2 comentarii:

  1. Nunta in cer e o carte atat de trista, dar si captivanta, am citit-o aproape neintrerupta intr-o singura zi. Sunt sigura ca o sa fii multumita de ea. ^^

    Mai demult cand eram mica si abia aparusera teoriile despre sfarsitul lumii, aveam si eu tendinta sa le iau in serios, dar acum m-am linistit. :))
    Chiar era un banc pe internet, cu doi mayasi care stau de vorba:
    -Nu mai avem piatra pentru calendar.
    -Vai de mine, trebuie sa mai cautam. Altfel, un destept din viitor ar putea crede ca lumea se sfarseste aici. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha,bun banc!
      Cât despre "Nuntă în cer",până acum am numai cuvinte de laudă :D

      Ștergere

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!