duminică, 3 februarie 2013

"Avarul" de Molière - Recenzie


Am avut pentru şcoală de citit nişte piese de teatru, printre care şi Avarul de Molière. M-am decis să-i fac o recenzie deoarece mi-a plăcut foarte mult. Cartea am împrumutat-o de la o colegă şi arăta exact ca cea din stânga.

Anyway, personajele sunt:
Harpagon - tatăl lui Cleante şi al Elisei, îndrăgostit de Mariane
Cleante - fiul lui Harpagon, iubitul Marianei
Elise - fiica lui Harpagon, iubita lui Valere
Valere - fiul lui Anselme, iubitul Elisei


Mariane - iubita lui Cleante, cea pe care o iubeşte Harpagon şi fiica lui Anselme
Anselme - tatăl lui Valere şi al Marianei
Frosine - femeia peţitoare
Jupânul Jacques - bucătarul şi vizitiul lui Harpagon
Servitorii, comisarul şi secretarul său

Acţiunea se învârte în jurul lui Harpagon, un bărbat avar şi zgârcit, în jur de 60 de ani. Acesta doreşte să-şi vadă băiatul, Cleante, însurat cu o văduvă bogată, iar fiica, Elise, măritată cu Anselme, un bărbat mai în vârstă, care acceptă să o ia fără zestre. Iar el să se căsătorească cu Mariane. Totul ar fi în regulă dacă Elise nu ar fi îndrăgostită de Valere, care încearcă să se dea pe lângă tatăl ei pentru a-i spune adevărul şi dacă Cleante nu ar fi îndrăgostit de Mariane, ale cărei sentimente sunt reciproce.
Piesa de teatru culmină cu furarea casetei cu bani a lui Harpagon, suspectul fiind chiar Valere. În timp ce tatăl iubitei sale îl interoghează, acesta îşi dezvăluie sentimentele şi totodată identitatea. Mariane, fiind de faţă, îşi dă seama că Valere este fratele ei, iar Anselme, prezent de asemenea, îşi dă seama la rândul lui că aceştia sunt copiii lui de care a fost despărţit în urma unui naufragiu. Finalul, specific comediei, îl surprinde pe Harpagon care precizează că este de acord ca Cleante să se căsătorească cu Mariane, iar Elise cu Valere, numai cu condiţia să-i fie adusă caseta cu bani, să nu fie nevoit să ofere zestre şi să i se cumpere haine pentru nuntă.

Din toate piesele de teatru citite aceasta mi-a plăcut cel mai mult. M-a bucurat faptul că nu a fost greu de înţeles, replicile nu au fost întortocheate şi cu subînţelesuri iar La Fleche, valetul lui Cleante, mi s-a părut cel mai comic personaj. Dacă veţi avea vreodată două ore la dispoziţie, nu ezitaţi să o citiţi. :)

Nota mea: 5/5

5 comentarii:

  1. cred ca a fost o experienta foarte placuta lectura cartii.din pacate eu nu am citit-o,nu am cartea,dar am vazut filmul cu Louis de Funes in rolul lui Harpagon.Filmul este superb,atat de amuzant,atat de interesant.Il ador pe Louis de funes.Ca piesa de teatru iti recomand piesa indiana Dragostea incurca,dragostea descurca.Ma bucur ca mai citeste cineva teatru,chiar daca doar pentru scoala.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Nastya Paun,da,chiar a fost :D Nu regret niciun minut petrecut citind această operă :D Mulţumesc pentru recomandare ,voi ţine cont de ea \^o^/

    RăspundețiȘtergere
  3. Noa.Ca să vezi.Eu nu am mai auzit de ea.Să îmi fie ruşinee!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici eu nu mai auzisem de ea, dramaturgia e un teritoriu încă neexplorat pentru mine. Povestea pare amuzantă și cu siguranță că mi-ar plăcea să o citesc sau să o văd pusă în scenă.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Raisa,nici eu nu auzisem pana sa mi-o dea :))
    @Ralu ^^

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!