luni, 5 august 2013

"Cadoul" de Cecelia Ahern - Recenzie


Hei, hei, hei! Eu tot am rămas în urmă cu recenziile, ştiaţi? :)) Nu ştiu cum se face că îmi ia grozav de mult să fac una. Am fost la bibliotecă vineri. Mi-am luat Avocatul străzii de John Grisham şi Carrie de Stephen King.
Acum, gata, să trecem la treabă.

Rezumat:

Cadoul ne prezintă povestea emoţionantă a lui Lou Suffern, un afacerist tipic, preocupat în cea mai mare parte a timpului de succesul firmei la care lucreză. Lou îşi dorea să poate fi în mai multe locuri în acelaşi timp, iar această dorinţă devine o prioritate când îl întâlneşte pe Gabe, un om al străzii. Protagonistul îl ajută să-şi găsească un loc de muncă la firmă, însă, în curând, începe să regrete acest lucru. Gabe devine din ce în ce mai apreciat de către colegi, chiar şi de domnul Patterson, şeful, pe când Lou devine din ce în ce mai frustrat. Pur şi simplu nu putea înţelege cum Gabe era capabil să se mişte atât de repede, să fie în două locuri deodată. Avea momente în care îl privea pe Gabe ca pe un prieten, iar altele în care îl privea ca pe un duşman gata să-i fure postul. Şi în timp ce Lou era preocupat de problema timpului, Ruth, soţia lui era preocupată de faptul că soţul ei s-a schimbat şi va continua să se schimbe până când ea şi cei doi copii, Lucy şi Pud, nu-l vor mai recunoaşte. Lui Lou îi devenea din ce în ce mai străin conceptul de familie.

Totul până într-un anumit moment. Moment în care Lou este nevoit să fie în două locuri în acelaşi timp iar Gabe face posibil acest lucru, dezvăluindu-şi astfel secretul. "Pastilele de clonare" îl vor ajuta pe Lou să descopere că serviciul nu este cel mai important lucru în viaţă, că familia şi fericirea ei sunt lucrurile pentru care un om trebuie să lupte, dar şi că timpul este mai preţios ca orice comoară.

Părerea mea:

Cadoul este o lectură plăcută, uşoară, cu anumite mesaje pe care autoarea - bravo ei! - nu ezită să le evidenţieze. Aş spune că e o carte perfectă pentru o zi de vară, însă ar fi cam ciudat, luând în considerare că acţiunea are loc în jurul Crăciunului. Este o lectură de citit şi de recitit în orice anotimp.

Lou este un personaj care a reuşit să mă calce pe nervi de nenumărate ori. Însă nu am putut să nu-l compătimesc. Cred că dacă ar putea, Lou ar transmite tuturor: bucuraţi-vă de momentele alături de cei dragi până nu e prea târziu.

Gabe e un personaj misterios despre care, sincer, nu mi-am format o anumită opinie. La fel ca Lou, uneori aveam impresia că-i vrea răul. Cred că, pur şi simplu, dorea să-l enerveze pe Lou, să vadă de ce e în stare, să vadă dacă are un suflet bun, precum a preconizat.

Un personaj de care aş dori să amintesc este Ruth, soţia lui Lou. Eu să fi fost în locul ei, cred că l-aş fi părăsit. În rezumat nu am menţionat, însă Lou a înşelat-o cu o bonă. Deci... Ruth e un personaj puternic, care continuă să spere că soţul ei nu e o cauză pierdută. Şi am observat că, în ciuda celor întâmplate, sentimentele acesteia faţă de el nu s-au schimbat aproape deloc.

Una peste alta, Cadoul este o carte care m-a încântat din toate punctele de vedere şi care, cred eu, va rămâne mereu cuibărită în mintea mea.

Notă: 5/5

Citate:

Aceasta este o poveste despre oameni, secrete şi timp. Despre oameni care, asemenea cadourilor împachetate, ascund secrete, oameni care se învelesc cu multe straturi, până să apară în faţa celor cărora le sunt destinaţi, care le dau la o parte pentru a putea privi în adâncul sufletului lor. Uneori trebuie să te dăruieşti cuiva pentru a vedea cine eşti. Uneori trebuie să dezveleşti anumite lucruri pentru a ajunge la miez.
Aceasta este o poveste despre o persoană care se descoperă pe sine. Un om cu o viaţă încâlcită, al cărui suflet este revelat celor pentru care contează. Iar el descoperă ceea ce contează cu adevărat. La momentul potrivit.

Când Lou inspiră aerul rece de decembrie şi îşi ridică faţa spre ceruri simţind fericit picăturile îngheţate de lapoviţă de pe faţă, înţelese că îşi regăsise sufletul.

Pentru familia Suffern erau lacrimi de bucurie, pentru că fiul, fratele şi soţul revenise în viaţa lor.

Lectură plăcută! ^^

5 comentarii:

  1. Mi se pare a fi o carte buna, ce am citit eu de la aceasta autoare e "Cartea viitorului", si mi-a placut. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Bia, chiar este :D. Sună interesantă "Cartea viitorului" :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Adesea în viață ne scapă lucrurile importante precum familia. Căutăm să facem ceva grandios, dar fericirea se obține mult mai ușor din lucrurile mici. Cadoul pare o lectură plăcută. ^^

    Am citit și eu Carrie acum vreo.. două săptămâni, cred. A avut un conținut foarte violent, după părerea mea, dar din punct de vedere al suspansului nu m-a dezamăgit.

    PS: poți să ștergi comentariul anterior? Scuze :D

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ralu, am aruncat o privire în carte, Carrie, şi primul cuvânt care mi-a sărit în ochi a fost o înjurătură, parcă :).
    E ok :*
    Merci pentru părere! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am citit-o, dar e pe lista mea. De fapt, cred că toate cărțile de la Cecelia Ahern sunt pe lista mea. :)) Am citit de la ea "O sută de nume", "Cartea viitorului" și "Anul în care te-am întâlnit" și parcă mi-a intrat la suflet scriitoarea, deși uneori am avut momente în care am zis că nu-i cine știe ce. Uite, găsești pe blogul meu recenziile, dacă vrei să arunci un ochi: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!