joi, 8 august 2013

"Protectorul" de John Saul - Recenzie

Atenţie! Carte grozavă! :) Citi recenzia şi veţi înţelege...

Rezumat:

Când Mary Anne Carpenter, soţie şi mamă a lui Alison (13) şi Logan (10), primeşte un telefon prin care este anunţată că prietena ei cea mai bună Audrey a murit la un interval scurt de timp de la moartea soţului ei, Ted Wilkenson, ambele decese având loc în condiţii bizare, este nevoită să se mute în Sugarloaf pentru a avea grijă de Joey (13), copilul cuplului decedat. Copiii se declară mulţumiţi de zona şi de ferma familiei Wilkenson iar Mary este luată prin surprindere de suma generoasă pe care prietena ei i-a lăsat-o prin testament.

Însă când o serie de crime şi apariţii bizare distrug liniştea şi pacea minunatului Sugarloaf, Mary Anne îşi dă seama că cei doi Wilkenson au fost ucişi, şi că cel care a comis aceste grozăvii încă se află prin pădurea montană, pândind din umbră. În paralel cu aceste evenimente, Joey adoptă un comportament din ce în ce mai ciudat, mai violent şi înfricoşător care o pune pe Mary Anne pe gânduri. Părerile colegilor lui, cât şi unele întâmplări la care ea însăşi a fost martoră o determină să facă investigaţii.

Nu peste mult timp, descoperă că Joey nu este fiul lui Ted, ci al lui Shane Slater, cel cu care Audrey avusese o relaţie înainte ca acesta să dispară iar ea să se căsătorească cu Ted. De asemenea, Mary Anne îşi dă seama că tatăl vitreg al lui Joey, ştiind că nu este fiul lui natural, s-a comportat într-un mod abuziv cu el, fapt pentru care copilul s-a arătat indiferent de moartea lui Ted.
Când Mary Anne ajunge la concluzia că Shane Slater este cel care i-a ucis pe Wilkensoni şi pe turiştii veniţi în camping, este prea târziu, deoarece Joey a fost deja vizitat de tatăl său biologic, vizită care îl convinge într-un fel sau altul că locul lui este în munţi.

Finalul vine cu o grămadă de cadavre, informaţii năucitoare, decizii şi... o promisiune.

Părerea mea:

Genială carte! Vă spun de la început: nu am nimic de reproşat. Nu am mai auzit de autorul acesta până la Protectorul.

În primul rând, am apreciat modul în care (aproape) fiecare capitol a început: cu o descriere superbă, cel mai adesea gotică, a decorului, pregătind astfel terenul pentru acţiune. În al doilea rând, am întâlnit o gamă variată de personaje.

Mary Anne este un personaj grozav conturat. John Saul nu a făcut greşeala pe care mulţi alţi autori o fac. El nu a idealizat-o pe Mary Anne, nu a făcut-o să pară invincibilă. I-a evidenţiat atât atitudinea de eroină cât şi cea de mamă îngrijorată, de prietenă, de soţie înşelată, de persoană care se află într-o situaţie care o depăşeşte. Şi acest lucru este valabil pentru fiecare personaj. Sunt foarte mulţumită din acest punct de vedere :). Un personaj pe care l-am detestat este soţul lui Mary Anne. Câh, ce caracter de idiot are. Sunt sigură că şi voi îl veţi urâ încă de la bun început.

Din punct de vedere al genului, cartea continuă să strălucească în ochii mei. Nici Cutia cu fantome de Joe Hill, nici Femeia în negru de Susan Hill nu au reuşit să mă determine să mă uit pe geam :), însă Protectorul da. Okay, faza e că am citit cea mai mare parte a cărţii la ore târzii, dar la fel am făcut şi cu celelalte două, aşadar nota pe care urmează să i-o acord o merită din plin :).

Notă: 5/5

Citate:

Deşi nu văzu şi nu auzi nimic, avea încă acelaşi sentiment că ceva sau cineva era afară. Cineva care privea şi aştepta.