vineri, 18 aprilie 2014

Noutăţi în bibliotecă #17

Hey, amigos! Dacă tot se apropie Paştele, mi-am zis să fac o postare cu ce-am mai adunat în bibliotecă. So... să începem!


1. Regatul Umbrelor de Leigh Bardugo am câştigat-o pe Mythical Books. A fost o surpriză inedită, mai ales că visam de o vreme să fac rost de ea. Trist e că acum o am dar nu am timp să o citesc...


2. Frankenstein de Mary Shelley am câştigat-o pe blogul Shattering Words. Fiind foarte scurtă, am reuşit să o citesc în săptămâna în care am fost la olimpiadă. Urmează să-i fac recenzia. Deocamdată nu pot să vă spun decât faptul că a fost total diferită de cum mă aşteptam eu să fie.


3. Suflete damnate de Yrsa Sigurdardottir a reprezentat prima surpriză pe care mi-a făcut-o sor-mea. Nu a fost cu o ocazie anume. Îmi amintesc că i-am spus la ce preţ grozav sunt thrillerele nordice şi cât de mult îmi doresc să citesc măcar unul. O zi mai târziu m-am trezit cu cartea asta pe care abia aştept să o devorez în braţe.


4. Cu ochii minţii de Hakan Nesser a reprezentat cea de-a doua surpriză venită din partea surorii mele. Sună atât de bine romanele astea nordice. Am aşteptări chiar mari.


5. Imaginea otomanului şi a civilizaţiei otomane în cultura românească de Călin Felezeu am primit-o în cadrul olimpiadei. Autorul, Călin Felezeu, este vicepreşedintele Asociaţiei Profesorilor de istorie din România, preşedintele Consiliului ştiinţific al Institutului de turcologie şi studii central asiatice şi decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei "Babeş-Bolyai" Cluj (sper că nu am uitat ceva). Dumnealui a fost prezent la gala de premiere a olimpicilor, unde a ţinut un discurs scurt şi la obiect dar care, mie personal, mi-a plăcut foarte mult. Mi-am promis mie însămi că voi citi cartea asta.


6. Islamul văzut şi trăit de Călin Felezeu de Marius Benţa e a doua carte pe care domnul Felezeu a oferit-o olimpicilor. Pe copertă e portretul dumnealui. Şi cartea asta îmi impun să o citesc pentru că sunt foarte interesată de religii, în special cele asiatice. Din câte am înţeles, autorul a petrecut un timp în Turcia, fiind, în perioada 2005-2007, director adjunct al Institutului Cultural Român "Dimitrie Cantemir" de la Istanbul. Plus, cartea are mai puţin de 80 de pagini, deci într-o zi o pot da gata.


7. Conservatorismul românesc. Concepte. Idei. Programe de Laurenţiu Vlad mi-am luat-o de la mall-ul din Baia Mare. M-am uitat puţin prin ea şi sunt foarte mulţumită de ce am văzut. Are multe texte ilustrative, inclusiv discursuri ale marilor politicieni români din secolele al XIX-lea şi al XX-lea, ceea ce mi se pare de-a dreptul grozav. Una este să citeşti în manual despre ce a spus Alexandru Marghiloman şi alta este să citeşti efectiv discursul său. Vai, sunt foarte încântată de cartea asta! Prezintă şi programele politice, şi are şi o bibliografie vastă şi un index asemenea.


8. Liberalism şi democraţie de Norberto Bobbio am luat-o din acelaşi loc de unde am luat cartea de mai sus. Şi asta pare foarte promiţătoare. Sunt sigură că-mi va fi de folos, mai ales la anul, pentru olimpiada de istorie.


9. Privire asupra secolului de Rene Remond e cea de-a treia achiziţie din mall-ul din Baia Mare, şi mi-a fost recomandată de profesorul însoţitor. Are puţin peste 110 pagini şi titlurile capitolelor m-au convins deja cât de tare e cartea asta.


10. O păpuşă sau alta de Sophie Hannah e cea de-a patra şi ultima carte achiziţionată de la minunatul mall din Baia Mare. Îmi doream cartea asta de mai bine de un an, şi de multe ori am văzut-o prin supermarketurile şi librăriile din oraşul meu, doar că fie preţul mi s-a părut exagerat, fie am avut alte priorităţi în materie de cărţi. Cei de la Nemira m-au făcut cel mai fericit om de pe Pământ prin ofertele lor. Ce mă bucur că organizatorii olimpiadei ne-au lăsat să hoinărim prin mall!

* Poză de grup *


Ta-daa! Das ist alles ^^. Ador să văd cum biblioteca mea devine din ce în ce mai bogată. Sper să o completez cât de curând cu o carte despre Hitler, dar mai vedem...
Voi ce-aţi mai cumpărat? Ce aţi mai luat de la bibliotecă? Nu-mi vine să cred că n-am mai fost pe-acolo de jumătate de an, poate mai mult... Oh, God.
Okaaay, ne mai citim, bloggăraşii mei dragi. Spor la pregătirile pentru Paşte!

8 comentarii:

  1. Buna,am eu o carte despre Hitler daca te intereseaza.Frumoase carti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei! >:D< De fapt, sunt chiar foarte interesată :D. Cum se numeşte?
      Mersi! ^^

      Ștergere
  2. Ce frumoase sunt! "Privire asupra secolului" de Rene Remond sună foarte bine!
    Ce-mi place pasiunea ta pentru istorie! Toate cărțile acestea par super interesante! Lectură plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lectura placuta! Si eu vreau Regatul Umbrelor, asteptam recenziile.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi frumos! :*
      Sper să faci rost cât mai repede de ea. Şi să ai timp să o citeşti :)).

      Ștergere
  4. Lovely! <3
    Lectură plăcută draga mea, și felicitări pentru olimpiadă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Heeei, Ralu! >:D<
      Ce mă bucur să te văd pe-aici. Mulţumesc frumos! ^^

      Ștergere

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!