”The Ring - Avertizarea” 1 & 2 (film) - Recenzie

Durată: 115 minute
Distribuție:
Naomi Watts - Rachel Keller
Daveigh Chase - Samara Morgan
David Dorfman - Aidan Keller
Martin Henderson - Noah

În urmă cu puțină vreme mi-am luat inima în dinți și am vizionat The Ring. Spun că mi-am luat inima în dinți pentru că am tot evitat filmul acesta din cauza reputației sale - nu o dată am citit sau auzit că The Ring e destul de înspăimântător, iar pozele și trailerul confirmă vorbele acestea.

The Ring e un remake după filmul japonez Ringu. Originalul nu l-am văzut, deși aș vrea, ținând cont că japonezii sunt maeștri în arta horror-ului. Însă m-am mulțumit cu varianta americană, care e chiar bună. Cuvântul care descrie filmul cel mai bine este ”tensiune”, cred eu. Încă de la început se instalează o atmosferă plină de tensiune, care te pune în gardă și îți dă sentimentul că la fiecare scenă te pândește o sperietură grozavă. Am avut parte și de așa ceva - sperieturi strașnice -, dar nu de atât de multe pe cât mă așteptam. De aceea vă recomand să nu vă informați prea mult (să căutați poze, videoclipuri etc.), dacă aveți de gând să îl vizionați. Filmele horror nu au, de regulă, o poveste complicată; în Avertizarea, de pildă, este vorba de o casetă care, în urma vizionării ei, îți semnează sentința la moarte. Desigur, de aici se ramifică în alte câteva direcții, însă în sine rămâne o poveste simplă. Tocmai simplitatea este un plus pentru acest film (și pentru horror-uri, în general), dar un rol important îl joacă tensiunea și sperieturile imprevizibile. Eu cred că filmul mi s-ar fi părut mai înfricoșător, dacă nu aș fi căutat atâtea despre el în prealabil.

În orice caz, sunt bucuroasă că am văzut Avertizarea. Mi-a plăcut firul narativ, mi-au plăcut actorii și modul în care și-au interpretat rolurile (jos pălăria pentru cei doi copii ai filmului - Daveigh Chase și David Dorfman), încordarea pe care am simțit-o neîntrerupt și spaima pe care am tras-o în anumite momente. Fără nicio îndoială, The Ring e un must pentru pasionații de horror.

Trailer

Titlul original: The Ring Two
Anul apariției: 2005
Gen: horror, thriller
Regia: Hideo Nakata
Durată: 107 minute
Distribuție:
Naomi Watts - Rachel Keller
David Dorfman - Aidan Keller
Simon Baker - David

Pentru că Avertizarea mi-a lăsat o impresie atât de bună, m-am decis să vizionez și Avertizarea Doi. Ce mi s-a părut interesant e faptul că acest film, spre deosebire de primul, a fost regizat de Hideo Nakata, cel care a regizat Ringu (1998) și Ringu 2 (1999). Nu am aflat lucrul acesta decât după ce am vizionat Avertizarea Doi, dar, într-adevăr, se observă diferența.

Acțiunea din The Ring 2 are loc la jumătate de an după evenimentele din The Ring 1 și cuprinde o nouă serie de grozăvii prin care trec Rachel și fiul ei, acum stabiliți într-un orășel din Oregon și dornici să lase trecutul în urmă. Doar că Samara Morgan nu renunță așa ușor. O crimă îi dă de veste lui Rachel că nu a scăpat de teroare. Ba mai mult, ea descoperă că Samara are acum un scop pentru care e în stare de orice. Însă la fel e și Rachel, de dragul fiului ei.

Avertizarea Doi vine și face lumină în ceea ce privește povestea Samarei Morgan. Și primul film oferă informații satisfăcătoare, însă al doilea aduce detalii despre care nici nu m-am gândit că ar putea fi relevante, deci iată un plus. Încă un plus merită pentru că a cultivat suspansul și secvențele de groază. Chiar dacă am știut la ce să mă aștept, fetița aceasta frustrată tot a reușit să mă surprindă.

Ce nu mi-a plăcut la Avertizarea Doi au fost anumite scene care mie mi-au părut a fi scoase din filmele SF. Nu mă înțelegeți greșit, îmi plac filmele SF, dar combinația horror-SF nu prea mă atrage. Vreau să spun că ar fi fost în regulă să mențină, atât cât se putea, simplitatea din Avertizarea. În privința actorilor, sunt, desigur, mulțumită, mai ales de David Dorfman.

Una peste alta, Avertizarea Doi e un horror bun. Nu la fel de bun ca primul, însă, ținând cont că elementul surpriză este deja divulgat, cred că și acesta merită toate aprecierile. Nici nu spun că e obligatoriu de vizionat. E mai mult pentru curioșii ca mine, care vor neapărat să știe mai mult despre Samara (trecutul ei și de ce e în stare) sau care pur și simplu vor să-și îmbogățească cunoștințele în materie de horror.

Trailer

În concluzie, ambele filme sunt horror-uri pe care le recomand, inclusiv celor care se sperie mai ușor. După părerea mea, The Ring 1 și 2 nu se încadrează în categoria filmelor horror care îți dau coșmaruri timp de o săptămână, ci în categoria filmelor care îți provoacă fiori de spaimă pe moment, dar nu au efect pe termen lung. Cel puțin așa s-a întâmplat în cazul meu. De altfel, pe site-urile de specialitate cele două sunt recomandate celor de peste 13/14 ani, așadar, eu zic să le dați o șansă (în cazul în care nu ați făcut-o deja), în special primului.