miercuri, 10 august 2016

Leapșa Liebster - Descoperă bloguri noi (1)


Hello, dragi bloggerași! Roxi de pe blogul Gânduri despre cărți a fost super drăguță și m-a nominalizat în cadrul lepșei (ce haios sună!) Liebster. Îți mulțumesc mult, mult, Roxi! A trecut o vreme de când nu m-am mai distrat cu o leapșă. =)


Reguli:

1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.
2. Listează regulile în postarea ta.
3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău.
4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
5. Scrie zece lucruri random despre tine.
6. Nominalizează 5-11 bloguri și informează-le că au fost nominalizate.
7. Asigură blogurile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.


Zece lucruri random despre mine

1. Vreau să devin procuror.
2. Iubesc mitologia nordică.
3. Îmi place muzica metal și rock'n'roll.
4. Mă tem de schimbări, de neprevăzut, dar, în același timp, le văd ca pe o provocare.
5. Îmi plac dramele coreene.
6. Iubesc urșii panda. Am doi urși măricei, de pluș - Uili are 12 ani iar Biluță are vreo șase, dacă nu mă înșel. În viitor, vreau să merg la o rezervație de urși panda din China și să adopt un urs panda, dar pe care să îl las acolo și să îl vizitez.
7. Nu-mi place să mi se ia sânge din venă. Nu am belonofobie, accept cu ușurință un vaccin, dar ideea de ac în venă mi se pare odioasă.
8. Am o relație foarte frumoasă cu mâncarea. Nu mănânc fără oprire, dar îmi place să mănânc și sunt genul de om care savurează fiecare bucățică.
9. Nu sufăr oamenii ipocriți.
10. Începuturile mi se par foarte dificile. Spre exemplu, când am o sarcină de îndeplinit, mă plâng non-stop la început, dar după ce trec efectiv la treabă devin ca o mașinărie.


Întrebările de la Roxi

1. Gusturile se educă sau nu se discută?
În general, sunt de părere că gusturile nu se discută. Fiecare are dreptul de a citi, spre exemplu, ce dorește și are dreptul să îi placă sau nu o carte. Cunosc persoane care adoră seria Twilight, dar și persoane care nici nu vor să audă de ea. Nicio parte nu poate fi judecată. Unei foste colege de liceu i-a plăcut foarte mult Legile atracției, însă pe mine nu m-a impresionat în vreun fel, deși nu am o părere proastă despre ea. Fosta colegă de care v-am zis are gusturile ”educate”, citește foarte mult și de toate. De aceea, aș zice că, în ultimă instanță, gusturile nu se discută.

2. Dacă ai putea să fii în pielea unui personaj pentru o zi, cine ai fi?
Astrea din Justice Buried, respectiv seria Starbright, de Hilary Thompson.

3. Cum definești o carte bună?
O carte bună e o carte care reușește să te prindă în paginile ei, să te țină ”captiv” până la ultimul cuvânt. Nu contează genul literar, specia, temele abordate. Atâta vreme cât îți captează atenția și îți transmite cu adevărat o idee, o emoție, un sentiment, pe care le porți și după finalizarea lecturii, atunci cartea aceea e o carte bună.

4. Ce părere ai despre John Green?
Din păcate, nu am citit nicio carte scrisă de J. Green, până acum. Am tot auzit de el, de The Fault in Our Stars, Looking for Alaska, Paper Towns și cât de reușite sunt, dar pe mine nu m-au atras îndeajuns de mult încât să le citesc. Totuși, am înțeles că autorul are o scriitură frumoasă și profundă, deci nu e exclus ca într-o zi să lecturez vreo operă de-a sa.

5. Ai vreo carte care ți-a schimbat modul de gândire?
Camera morții de John Grisham. Am terminat-o acum câteva zile, dar încă nu mă simt în stare să-i fac o recenzie. O carte foarte, foarte bună. Nu aș zice că mi-a schimbat radical modul de gândire, dar abordează niște aspecte serioase, care m-au îndemnat la reflecție și la care continui să mă gândesc. Iată și recenzia!

6. Cum crezi că am putea promova autorii români contemporani?
În primul rând citindu-i. Spre rușinea mea, nu prea citesc autori români contemporani. Nu am un motiv anume, dar bănuiesc că lipsa de promovare joacă și ea un rol. Citindu-le creațiile, scriind și împărtășind recenzii sincere în care să fie foarte bine evidențiate punctele tari, organizând concursuri, făcându-le publicitate cu orice ocazie. Cred că în felul acesta am putea să ne promovăm scriitorii.

7. De la ce carte aveai așteptări foarte mari și te-a dezamăgit?
Legile atracției de Simone Elkeles e o carte despre care citisem numeroase afirmații pozitive, dar care mie mi s-a părut doar drăguță.

8. De obicei, dacă nu-ți place o carte, n-o mai citești sau o termini în speranța că îți va plăcea, într-un final?
Nu-mi place să las ceva neterminat, iar asta se aplică chiar și în cazul cărților nu tocmai reușite. În plus, exact cum ai punctat, poate, până la final, voi da peste ceva care să îmi placă.

9. Cum ți-ai îndemna copiii să citească?
În niciun caz obligându-i. Eu am descoperit plăcerea lecturii de una singură, treptat, fără să mă îndemne un părinte sau altul. La fel aș vrea să fie și în cazul presupușilor mei copii. În orice caz, oricând aș avea timp, le-aș citi și, când ar fi mai mari, le-aș povesti ce cărți am citit, mi-au plăcut, m-au marcat. Copiii sunt curioși, așa că, dacă reușești să le stârnești curiozitatea în direcția cărților, de restul se ocupă chiar ei.

10. Ai vreo problemă cu înjurăturile în cărți sau ți se par firești?
E amuzant, chiar am reflectat la chestiunea asta de curând. Momentan citesc O păpușă sau alta de Sophie Hannah (recenzia aici) și am dat peste unele înjurături care m-au amuzat teribil. Nu, sinceră să fiu, nu am nicio problemă cu înjurăturile în cărți. Da, mi se par firești, desigur, atâta timp cât ele apar în contextul potrivit și atâta timp cât nu sunt... excesiv de necuviincioase. O înjurătură e din start ceva necuviincios, dar nu-mi plac cele exagerate, cum aud la colț de stradă. În general, înjurăturile aduc o oarecare verosimilitate cărții, o aduc mai aproape de realitate, ceea ce e un plus, cred eu.


Întrebările mele:

1. Obișnuiești să recitești cărțile care ți-au plăcut?
2. Cu cine îți place să vorbești despre cărțile citite?
3. Ce părere ai despre triunghiurile amoroase în cărți?
4. Pe care carte îți dorești din toată inima să o vezi ecranizată?
5. Cine sunt doi dintre scriitorii tăi preferați?
6. Care este cartea pe care o recomanzi cititorilor începători?
7. Cu ce personaje ți-ar plăcea să îți petreci vacanța/concediul?
8. Îți place să citești teatru?
9. Cum simți că te-au ajutat și te ajută cărțile?
10. Care este cartea (deja scrisă) pe care ți-ai dori să o fi scris tu?


Mulțumesc încă o dată, Roxi! Cei nominalizați, sper să completați leapșa cu aceeași bucurie cu care am completat-o și eu. Abia aștept să vă citesc răspunsurile! 

13 comentarii:

  1. Ce frumoase raspunsuri! Si eu ascult metal ! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Wii, ce mă bucur că ai răspuns la întrebări! Eu una nu ți-l recomand pe John Green. Evident, s-ar putea să-ți placă, s-ar putea să nu. Mie una mi se pare un autor care scoate cărți mult prea comerciale. "Orașe de hârtie" mi-a plăcut, a fost chiar drăguță, dar nu găsesc nimic deosebit în stilul autorului.

    Mai ai un tag de la mine: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/2016/08/zombye-apocalypse-book-tag.html Și am mai postat unul suuuper drăguț, la care, dacă vrei să participi, te invit să-mi lași un comentariu la postare (The book GIF tag).

    Pupici și spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uau, cred că ești una din puținele persoane care să nu mi-l recomande pe J. Green.
      Mulțumesc, mulțumesc! Îmi face plăcere să le completez. :-D

      Ștergere
  3. Faine răspunsuri! Și eu sunt la fel cu începuturile...e greu, dar apoi devin precum o "mașinărie".

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce răspunsuri interesante! Am citit doar două cărți de John Green, "Orase de hârtie" şi "Sub aceeaşi stea". Prima mi-a plăcut mult mai mult decât cea din urmă, dar în momentul de față cred că nu aş mai reciti nici una. Nu ştiu, scrie Green într-un mod copilăresc, funny, dar parcă nu l-aş mai reciti şi aş continua lectura cu alte cărți care m-ar atrage şi mai mult.
    Frumos blogul tău, mă bucur că l-am descoperit! Dacă vrei să tragi şi tu cu ochiul peste micul meu bloguşor, hehe!
    Lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Daria! Sigur trec și pe la tine. :-D

      Ștergere
  5. Sunt nişte autori români precum Radu Găvan, Cioran etc etc care mie mi se par geniali; poate ţi-ar plăcea şi ţie modul cum ei scriu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru recomandare, Mălina! L-am citit pe Cioran și, într-adevăr, îmi place scriitura lui. Pe Radu Găvan nu l-am citit, dar am să o fac. =)

      Ștergere
  6. Multumesc pentru nominalizare ♥
    Am postat-o http://intheheartofthewords.blogspot.ro/2016/08/leapsa-liebster-descopera-bloguri-noi.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o plăcere. Mă bucur că ai reușit să o completezi. :D

      Ștergere
  7. Mersi pentru nominalizare. Tocmai ce am completat leapsa.

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!