luni, 1 august 2016

Noutăți în bibliotecă #22

Halo, Freunden!
Am revenit cu o postare marca ”Noutăți în bibliotecă”. Hm, nu sunt chiar noutăți, căci le am de o vreme, însă pentru blogșor sigur sunt noi.


1. A Summer Like No Other de Elodie Nowodazkij e o carte de o sută și ceva de pagini pe care am câștigat-o la concursul din partea autoarei, gazduit de Ralu, pe blogul ei. Am citit cartea chiar de curând. Subiectul nu m-a atras, cel puțin nu cum a făcut-o coperta. Cu toate acestea, mi-a plăcut faptul că a fost o lectură rapidă, ușoară, numai bună pentru a-mi redeschide apetitul pentru lectură, după lunga pauză. Voi reveni cu o recenzie, în engleză, în care am să dau detalii despre ce mi-a plăcut și ce nu.


2. Ia uite cine s-a întors de Timur Vermes e o carte pe care mi-am dorit-o nespus de mult din momentul în care a apărut și la noi. Are în centru figura lui Adolf Hitler, personalitate față de care am un viu interes. Desigur, e beletristică, deci nu prezintă aspecte istorice. De fapt, acțiunea se petrece în primăvara lui 2011 iar Hitler își începe o carieră în domeniul televiziunii, iată ce surpriză! Pur și simplu, abia aștept să o citesc.

Dacă tot am aterizat pe pământ nemțesc, înșir în continuare niște cărți în limba germană, primite de la o dragă prietenă, care știe de pasiunea mea pentru tot ce-i german:


3. The Scorpion's Gate de Richard A. Clarke - traducere, după cum se poate observa.
4. Vor dem Frost de Henning Mankell - traducere, de asemenea, întrucât Mankell a fost suedez.


5. Mein ist die Rache de Elizabeth George - traducere.
6. Herbstmilch de Anna Wimschneider nu e traducere. S-a făcut și film după ea.


7. Trau niemals einem Mann de Jane Heller - traducere. Îmi place coperta iar titlul mi-a stârnit sincera curiozitate..
8. Das Spiel de Stephen King - traducere după Gerald's Game. Cred că toate lumea a auzit de S. King.


9. Cu Un veac de singurătate de Gabriel Garcia Marquez am revenit la cărțile în română. Cartea asta este destul de cunoscută, din câte știu. Am așteptări mari de la ea.


10. Leii din Kandahar de Rusty Bradley și Kevin Maurer este o carte despre războiul din Afghanistan și despre Forțele Speciale. Alături de următoarele două cărți, pe aceasta am primit-o ca premiu la națională la Istorie, ceea ce mi s-a părut foarte drăguț.
11. Kamikaze de Yasuo Kuwahara și Gordon T. Allred este o poveste despre piloții kamikaze, folosiți în cel de-al Doilea Război Mondial de japonezi împotriva americanilor. Yasuo însuși, se pare, a fost recrutat la vârsta de 15 ani și antrenat pentru o astfel de misiune sinucigașă, însă a fost salvat de la o îndeplini când a fost lansată bomba atomică asupra Hiroshimei. O altă lectură pe care abia aștept să o parcurg!


12. Lenin: Dumnezeul celor fără Dumnezeu de Ferdinand A. Ossendowski e o carte voluminoasă (puțin peste 500 de pagini), însă pe care știu sigur că o voi citi cu mare plăcere. Cartea lui Ossendowski a apărut în 1930 și a atras reacția violentă a comuniștilor, fiind retrasă rapid din librării iar la noi neapucând să fie tradusă. Autorul, polonez, a murit în 1945 și - fiți atenți ce nebunie! - NKVD-ul (varianta rusă a Securității de la noi) l-a deshumat ca să-l declare ”dușman al poporului” și să-i interzică toate cărțile. Bietul Ossendowski... Am răsfoit puțin cartea și am observat că are dialog într-o măsură considerabilă, deci, mă gândesc, poate e scrisă ca o operă beletristică.


13. Misterul crimei fără cadavru de Agatha Christie
14. Cadavrul din bibliotecă de aceeași A. Christie
Pe amândouă le-am primit de la sora mea, care parcă a ținut să existe constanta cadavrului în titlu =).

Das ist alles! Am terminat și listuța asta frumoasă. 
Voi ce cărți ați mai cumpărat/ împrumutat? Apropo, vara aveți preferință pentru un anume gen literar sau o tematică anume ori citiți orice?

9 comentarii:

  1. Vaaii, ce de cărți frumoase! Sună și arată super bine "A summer like no other".
    Eu una n-am anumite preferințe vara. Am zile în care vreau să citesc ceva mai ușurel, așa, ca de vară, dar am zile în care vreau să citesc o lectură mai greoaie puțin, pentru că nu știu dacă în timpul liceului aș avea dispoziția necesară să o citesc și cred că ar fi păcat.

    Btw, acum ți-am descoperit blogul și îmi place mult cum arată, felicitări! O să mai trec pe aici, pupiceei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi se pare foarte ochioasă coperta cărții ”A Summer...”
      Bine punctat. Și eu în cursul anului școlar am avut tendința să citesc ceva mai puțin ”heavy” :-D.
      Îți mulțumesc și te aștept cu drag!

      Ștergere
  2. Agatha Christie e minunată <333 Aștept recenzie la cărțile ei, la fel și la Un veac de singurătate. Spor la citit ție! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vazut filmul “Ia uite cine s-a intors”, si mi-a placut foarte mult (intr-un fel, e de “groaza” sa-l vezi pe Hitler intorcandu-se) :) Daca filmul a fost fain banuiesc ca romanul trebuie sa fie excelent.
    “Un veac de singurate” am citit extrem de greu… :)
    “Leii din Kandahar” si “Kamikaze” mi-ar placea sa citesc. Cele doua romane ale A. Christie le-am citit.
    N-am preferinte diferite in functie de anotimp. :)
    Ultima carte pe care am primit-o si care mi-a placut foarte mult este “Cel care ma asteapta”, de Parinoush Saniee, un roman despre care as zice ca ilustreaza destinul femeilor din Iran.
    Spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!
      Nu știam că s-a făcut film după ”Ia uite cine s-a întors”. Ce tare!
      ”Cel care mă așteaptă” sună bine. Profesoara mea de geografie din liceu ne-a tot îndemnat să citim cărți legate de viața femeilor din state precum Iran.
      Mulțumesc pentru vizită!

      Ștergere
  4. „Un veac de singurătate” e printre cărțile mele preferate. Sunt sigură că o să-ți placă, chiar dacă e mai greu să te acomodezi cu ea. Ah, am și uitat de A Summer Like No Other, dar mă bucur că a ajuns la tine cu bine. Ce tentant arată cărțile în germană! Spor la citit! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumooos. Citești în germană?
    Eu am citit „Un veac de singurătate”, te sfătuiesc să-ți iei răbdarea la braț și să jucați un joc de roluri, să vezi cine câștigă. Deși e un roman fooooooarte voluminos, cu numeroase personaje, are niște imagini care pur și simplu te șochează. Găsești un arbore genealogic - vezi de ce - pe Wikipedia! :)) Eu l-am scos la imprimantă și, când murea cineva, tăiam.

    RăspundețiȘtergere

Thankies for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs from B!