vineri, 22 septembrie 2017

”Cadavrul din bibliotecă”, Agatha Christie - Recenzie

Titlul original: The Body in The Library
Autor: Agatha Christie
Editura: RAO
Traducere: Mihai Caraiman
Număr de pagini: 224

E ora 7 dimineața și familia Bantry nu este deloc pregătită să facă față șocului care o așteaptă. 
În propria bibliotecă este găsit cadavrul unei tinere, îmbrăcate cu rochie de seară și machiate ca pentru o petrecere. Însă cine e femeia? Cum a ajuns acolo? Și ce legătură are cu o altă tânără ale cărei rămășițe carbonizate sunt descoperite mai târziu într-o carieră abandonată? 
Alarmată, familia Bantry o invită pe Jane Marple să rezolve misterul, înainte ca bârfele să țeasă un păienjeniș de supoziții care să ascundă pentru totdeauna adevărul. 
Este greu să nu rămâi impresionat de fiecare dată când citești o carte de Agatha Christie.
- Times 

Vin cu recenzia acestei cărți, gândindu-mă ce lectură potrivită este pentru sezonul acesta. Cărțile Agathei Christie mi-au lăsat mereu impresia unor lecturi de toamnă, datorită misterului din ele. Am citit Cadavrul din bibliotecă într-o perioadă foarte mare de timp, în parte pentru că eram în timpul anului universitar, dar și pentru că, pentru mine, cărțile Agathei nu ”țipă”. Ceea ce vreau să spun este că îmi plac, sunt lecturi relaxante și palpitante, în același timp, dar nu mă țin cu sufletul la gură, nu mă obligă să stau trează noaptea ca să le răsfoiesc.

Cadavrul din bibliotecă vine cu altă poveste marca Agatha Christie, scrisă în același stil natural specific autoarei. Ce mi se pare nou față de celelalte cărți scrise de Agatha și citite de mine este existența unui al doilea cadavru, ceea ce e un plus, face subiectul mai interesant, mai dinamic și îndeamnă cititorul să se gândească la mai multe conexiuni.

Personajele sunt diverse, așa cum ne-a obișnuit autoarea. Întotdeauna voi găsi această diversitate ca un mare plus, căci dovedește cât de bine cunoștea autoarea tipurile umane și cu câtă măiestrie putea să le dea viață în cărțile ei. Avantajul unei multitudini de personaje este că trebuie ca măcar unul din personaje să răsară, adică să fie cu adevărat pe placul cititorului. Eu am avut surpriza să mă înțeleg foarte bine chiar cu personajele negative, pe lângă, desigur, Jane Marple și amuzanta doamnă Bantry.

Ce nu mi-a plăcut și ce nu îmi place, în general, la cărțile Agathei sunt detaliile, discuțiile pe lângă, informațiile extra, ca să mă exprim așa. Presupun că își au rostul - la crearea atmosferei, la distragerea atenției de la lucrurile care chiar sunt relevante pentru descoperirea criminalului -, dar îmi par ușor obositoare și nu am să mă împac cu ele prea curând.

Iată că deja am ajuns la finalul recenziei mele, aproape că nu-mi vine să cred, având în vedere lungimea recenziilor din ultima vreme. Ei bine, cărțile Agathei Christie nu au nevoie neapărat de recenzii de o mie de cuvinte, căci valoarea lor este un fapt deja consacrat. Recomand ca orice cititor, în viața sa, să încerce măcar o carte scrisă de ”Regina Crimei”.

Nota mea: 4/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!