duminică, 16 septembrie 2012

"Academia Vampirilor" ("Academia Vampirilor", #1) de Richelle Mead - Recenzie

Gata,am terminat-o!Şi da,mi-a plăcut,şi încă la nebunie!Mă bucur că nu am ratat ocazia de a o cumpăra,aşa cum am păţit cu altele.Fie că le place părinţilor mei,fie ca nu,următoarele 5 volume sunt obligatoriu de cumpărat.Nu aş rezista faptului să încep o serie - care pare destul de promiţătoare şi interesantă - şi să nu o termin!Cartea asta mi-a demonstrat cât de mult îmi place misterul,intriga şi acţiunea continuă!Sincer,fără lucrurile astea,cartea ar fi relativ pierdută.
După titlu vă daţi seamna subiectul cărţii:vampiri.Însă această carte are ceva nou,diferit,de fapt vampirii au ceva nou.M-a încântat în totalitate ierarhizarea vampirilor.

Rosemarie Hathaway (cea care narează),este un dhampir,un viitor gardian - care şi-a început treaba mai devreme - şi cea mai bună prietenă a Vasilisei Dragomir,o prinţesă moroi.Ei bine,pentru că Vasilisei nu îi place să i se spună aşa şi-a americanizat numele în Lissa.
Care e faza cu dhampirii gardieni şi cu moroii?Păi,moroii sunt vampiri în toată firea,nu sunt corcituri,ca să spun aşa.Dhampirii sunt combinaţia dintre moroi şi oameni.Şi mai sunt şi strigoii,aflaţi într-un permanent război cu moroii,pentru că strigoii se hrănesc cu ei,sângele de moroi le oferă puteri neînchipuite,nemurirea chiar!Pentru ca moroii să nu devină pe cale de dispariţie,fiecare,când absolvă Academia Sf. Vladimir,primeşte minim câte un gardian,care este dhampir.Numărul de gardieni dhampiri diferă în funcţie de rangul moroiului.Dacă face parte din cele 12 familii regale,atunci sunt necesari minim 2 gardieni.Aşa se va întâmpla şi în cazul Lissei,iar printre viitorii ei gardieni speră să se afle şi Rose.Ele trebuie să cadă împreună,pentru că sunt cele mai bune prietene şi au o legătură nemaiîntâlnită.Unii cred că e vorba doar de legătura bff,dar ei nu au habar că cele două au cu adevărat o legătură psihică,Rose fiind capabilă să-i simtă Lissei orice emoţie,orice sentiment,uneori putând chiar să intre în mintea acesteia şi să vadă ceea ce i se întâmplă.

I-am simţit teama înainte de a-i auzi ţipele.

Cele două fug departe de Academie şi de tot ceea ce ţine de ea şi încearcă să ducă o viaţă normală de adolescente continuându-şi studiile la un liceu normal.Dar asta clar nu avea să se întâmple prea mult timp,astfel încât în curând cele două sunt aduse înapoi la Academie,la bârfele şi la intrigile uzuale.Desigur că Rose a fost pedepsită:arest la domiciliu şi antrenamente în plus cu unul din viitorii gardieni ai Lissei,Dimitri,un tânăr dhampir arătos,de 24 de ani,de care - în mod inconştient - Rose ajunge să se îndrăgostească,asemeni lui de ea.

Gardieni novici - dhampiri ca mine - şi moroi stăteau împreună,mâncând şi discutând,cu feţele aprinse din pricina cine ştie cărei bârfe care se afla în atenţia Academiei.

Dar legătura anormală dintre cele două nu era singurul secret pe care erau nevoite să-l ţină.În curând cele două aveau să afle de ce este cu adevărat capabila Lissa,prinţesa inocentă şi neajutorată.Iar pe lângă noile rivalităţi si răutăţi de la Academie pe care trebuiau să le înfrunte,cele două prietene mai aveau de dat piept şi iubirii,pericolului,cursurilor vampireşti şi nu în cele din urmă bârfelor răutăcioase.

Oh.Uitasem cât de lungă era ziua şcolară a Academiei.
...Dacă aveam să rămân aici pentru un timp,n-aveam de gând să-mi fie frică de ei.Lissa şi cu mine fusesem respectate în această şcoală şi era timpul să le reamintesc tuturor asta.

Prima parte m-a convins în totalitate că merită şi a doua să fie citită.Sper ca restul volumelor să fie la fel de captivante!Însă,dacă ar fi să-i dau o notă de la 0-10,nu i-aş da chiar 10 pentru că sincer nu merită!De ce?Datorită celor două personaje.Ştiu că sună ciudat,că mă leg tocmai de personajele principale,Rose şi Lissa,însă fiecare are câteva ceva care mă enervează la culme!Rose,uneori îmi dă impresia că e cam...hmm,uşuratică,cu toate că încă e virgină,ajunge prea des în braţele moroilor,de asta şi ajunge să fie numită târfă pentru sânge (fată dhampir care în timpul actului sexual îl lasă pe moroi să-i sugă sângele).Uneori mi se pare cam prea mândră de pieptul ei mai generos în comparaţie cu cel al fetelor moroi.Rose,fiind jumătate om,ea moşteneşte anumite aspecte omeneşti.Mda,categoric Rose nu e nici cel mai bun exemplu de persoană modestă.Dar în rest îmi place devotamentul de care dă dovadă,curajul şi atitudinea care impune respect.Despre Lissa ce pot spune?Uneori îmi pare cam prea neajutorată,iar alteori o face degeaba pe-a dura.Dar aceste defecte ale celor două personaje dispar spre încheierea cărţii.
Sincer,în rest cartea e perfect ok,aştept cu nerăbdare să citesc şi următorul volum!

Nota mea: 4,5/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!