duminică, 2 iunie 2013

"Legile atracţiei" ("Chimie perfectă", #2) de Simone Elkeles - Recenzie


Legile atracţiei mi-a împrumutat-o o colegă, fapt pentru care m-am simţit oarecum obligată să o termin cât mai repede. Nu i-aş fi cerut-o dacă nu aş fi ştiut de dinainte că în acest volum e vorba de o cu totul altă poveste decât în primul volum.

Amuzantă, încântătoare şi plină de sensibilitate.
- Lauren's Crammed Bookshelf

Când Carlos Fuentes se mută în oraş, atmosfera se încinge...

Rezumat:

Cartea urmăreşte povestea lui Carlos Fuentes, obligat de fratele lui mai mare, Alex, să se întoarcă din Mexic, unde locuia cu mama şi fratele lor mai mic, pentru a-şi crea un viitor.

Chiar în prima zi la liceul Flatiron protagonistul face cunostinta cu Kiara Westford, o fată total diferită de acele chicas mexicane de care este atras de obicei, care s-a oferit să-i fie ghid în săptămâna de debut.

Însă mutarea în Colorado nu-l opreşte pe Carlos din a intra în belele, belele cauzate de legăturile cu banda lui din Mexic care nu sunt deloc uşor de rupt. Ca urmare a unei înscenări, el este nevoit să se mute la unul dintre profesorii de colegiu ai lui Alex, Richard Westford, însuşi tatăl Kiarei.

Pe parcursul şederii în casa Westford, Carlos îşi dă seama că sentimentul de antipatie dezvoltat încă de la început faţă de Kiara s-a transformat în unul dintre cele mai nobile, iubirea. Totul ia o întorsătură aparte când cei doi îşi mărturisesc dragostea. Acum, numai un singur lucru le mai stă în calea fericirii: recrutarea lui Carlos cu forţa în banda lui Devlin, un traficant de droguri notoriu.
Însă protagonistul nostru nu e singur în această călătorie, chiar dacă aşa crede. El îi are pe fratele său şi pe tatăl Kiarei cu ajutorul cărora va reuşi să asigure cărţii un happy ending.

Părerea mea:

Nu sunt o amatoare a romanelor de dragoste contemporane, dar Legile atracţiei nu e tocmai o pierdere de timp. Mi-a plăcut evoluţia lui Carlos şi a relaţiei dintre acesta şi Kiara, care a fost foarte frumos conturată şi etapizată. 
Tuck, cel mai bun prieten al Kiarei mi-a adus adesea zâmbetul pe buze. E un personaj carismatic, fără de care romanul nu ar fi fost la fel.
Totuşi, ar fi fost bine dacă s-ar fi insistat puţin mai mult pe portretele personajelor. Astfel, cititorilor le-ar fi fost mai uşor să şi le imagineze. De asemenea, cred că dacă s-ar fi pus accentul un pic mai mult pe partea de acţiune, cea în care se prezintă conflictul dintre Carlos şi Devlin, ar fi avut loc o dramatizare benefică romanului.
 
Nota mea: 3/5

Citate:

Dacă încep să ţin la cineva, voi sfârşi prin a fi părăsit sau dat deoparte, dacă nu cumva persoana va muri. Aşa a fost până acum şi aşa va fi şi de acum încolo. - Carlos

Nu glumisem deloc cand îi mărturisisem Kiarei că-mi întorsese toată viaţa cu fundu-n sus. Ce fel de fată poartă tricouri lălâi în fiecare zi, are un gay drept cel mai bun prieten, se bâlbâie când e tulburată, lipeşte programe de duş pe oglinda de la baie, face fursecuri tâmpite cu magneţi doar ca să mă scoată pe mine din sărite, se pricepe la maşini mai bine decât un baiat (...)? O fată ca asta nu poate fi decât nebună de legat. - Carlos

- Nu suntem îmbrăcaţi la fel, spune Tuck pe un ton defensiv, după care se uită la tricoul meu, realizează care e situaţia şi ridică din umeri. OK, suntem. - Kiara narează
 
Toată viaţa mea, am fost un om reţinut. Până acum. Când l-am cunoscut pe Carlos, tipul care mă face să-mi doresc să merg înainte fără a mă uita o clipă înapoi şi fără să regret nimic. - Kiara

Carlos şi Kiara

3 comentarii:

  1. Uu, sună bine! Băieții mexicani sunt foarte arătoși în filme, deci cred că și cartea a fost savuroasă. :>
    O pun pe lista de to-read!

    RăspundețiȘtergere
  2. Awwawww , ce citate :x , iti schimba total prima impresie. Ma gandesc la Carlos ca la un insesibil care critica persoanele dupa aparente dar intalnirea Kiarei l-a schimbat . Am dreptate ?

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!