joi, 1 august 2013

Book Friends Challenge - Day 1

Talk about your favorite boyfriend character (mai multe detalii aici)

Okay people, deci trebuie să vă împărtăşesc gândurile mele legate de unul din personajele mele masculine preferate. Mi-a fost destul de greu să aleg... În final, m-am decis că voi vorbi despre Mitchell Y. McDeere, personajul principal al cărţii "Firma" de John Grisham (recenzia o găsiţi aici).

Ei bine, după această carte s-a făcut un film în '93, avându-l pe Tom Cruise în rolul lui Mitch. Dar s-a mai făcut şi un serial în 2012 care reprezintă, de fapt, viaţa lui Mitch după zece ani de la experienţa expusă în carte. Am stat şi m-am gândit şi am decis că Josh Lucas, cel care îl interpretează pe Mitch în serial, îmi aminteşte mai mult de acest personaj în comparaţie cu Tom Cruise.


Îmi vine destul de greu să vorbesc despre un personaj despre care nu am mai citit de mai bine de un an :), dar asta nu e o scuză, staţi liniştiţi. E evident că mai ştiu destule lucruri despre el. Nu l-aş fi ales dacă aş fi fost chiar la pământ. Şi în plus, e imposibil să îl uit...

Mitch McDeere este personajul de care m-am ataşat (îndrăgostit) încă de la primele pagini ale cărţii. Două motive pentru care m-a vrăjit de la bun început: e avocat, întotdeauna am avut o slăbiciune pentru cei care poartă costum :) .


Cinci cuvinte care îl caracterizează: inteligent, carismatic, corect, prudent, (foarte) chipeş. Desigur că are şi defecte, de fapt unul singur. Eu am găsit numai unul: acela că ajunsese la un moment dat să-şi neglijeze soţia, pe Abby, în favoarea serviciului. Era ca o maşinărie! Se trezea foarte devreme numai ca să fie printre primii primul la Firmă şi muncea până la ore târzii, foarte târzii! Mm, ăsta cred că e un defect pe care toţi începătorii îl capătă. 
 
Ce m-a impresionat în mod deosebit este faptul că Mitch ţine cont foarte mult de părerea lui Abby. Fiecare decizie pe care a luat-o a dezbătut-o înainte cu ea. Chiar şi în perioada aceea în care Mitch era obsedat de muncă, relaţia dintre el şi soţia lui a rămas aproape la fel, acest lucru denotând faptul că ceea ce este între ei se bazează pe încredere şi, desigur, multă iubire.
Faptul că e inteligent şi prudent reiese cel mai mult din partea în care Tarrance, agentul FBI, i-a spus adevărul despre Firmă şi i-a cerut ajutorul. E evident că a avut un moment de ezitare, de descumpănire, însă nu a durat prea mult această dezorientare. S-a deşteptat şi a început să-şi ticluiască planul. Un laş s-ar fi sinucis sau ar fi fugit, dar nu e valabil şi pentru Mitch. Iar atunci când le-a spus celor de la FBI că e de acord să le facă rost de documente care să incrimineze Firma, a ştiut să le impună anumite "reguli".

Cred că aş putea face un roman despre Mitch. E personajul masculin ideal pentru mine, atât vă mai spun. Oh, vreau să subliniez faptul că Josh Lucas îl interpretează pe Mitch cel cu zece ani mai bătrân, asta ca să nu credeţi că şi Mitch din carte are riduri :).

Hugs for my little frogs!

Talk about your favorite boyfriend character.

2 comentarii:

  1. Whoa! Mi se pare uimitor câte poți scrie despre un personaj! ^^ Sper ca în viitor să citesc și eu ceva de John Grisham.

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!