sâmbătă, 14 septembrie 2013

N motive pentru a citi #1


Mă gândem să-mi încep propaganda cu un motiv care, spre surprinderea mea, este şi citat. Un cititor trăieşte o mie de vieţi înainte de a muri. Omul care nu citeşte niciodată trăieşte numai o viaţă.

Încă de mici ne-am dorit să putem zbura, deveni invizibili, trece prin pereţi (fără să ne rupem ceva). Ne-am dorit proprii inorogi, dragoni sau mai ştiu eu ce animale vorbitoare. Ne-am dorit o cu totul altă viaţă. Ei bine, pe atunci eram prea ocupată cu visatul la o viaţă de prinţesă sau de zână ca să-mi dau seama că răspunsul nu se afla nicăieri altundeva decât în cărţi. Dar mai bine mai târziu decât niciodată. Acum, la aproximativ trei ani de când cărţile mi-au devenit cele mai bune prietene, nu mai visez la cum ar fi dacă m-aş fi născut într-o familie de regi, dar visez la cum ar fi dacă m-aş fi născut vampir, vrăjitoare sau cu abilitatea de a citi gândurile, de a lua orice formă doresc, pentru că omul cât trăieşte învaţă visează. Şi mă declar mulţumită. Cărţile au fost singurele care mi-au oferit şansa de a trăi mai multe vieţi. Şi încă ce vieţi! Palpitante, dramatice, aventuroase, pline de peripeţii şi iubiri interzise.

Până acum am trăit zeci de vieţi. Ştiu sigur că până-mi va veni sfârşitul voi mai trăi alte câteva sute.
Mi-am dorit să trăiesc viaţa unui vampir, iar Richelle Mead mi-a oferit această oportunitate. Am vrut să trăiesc o poveste horror, iar Susan Hill, Joe Hill şi John Saul mi-au îndeplinit dorinţa. Am vrut să văd cum e să fii extraterestru, agent FBI şi avocat, iar mai mulţi autori au reuşit să-mi satisfacă şi această curiozitate.
Şi atunci când voi avea treizeci, patruzeci sau chiar cincizeci de ani, sigur va mai exista cel puţin o viaţă pe care să-mi doresc să o încerc. Ce pot spune? Sunt o norocoasă! Voi şti exact unde să caut...

4 comentarii:

  1. Adevărat! Întotdeauna ne dorim să ieșim din tipare, să fim mai mult decât noi înșine, iar cărțile pot face acest vis să se îndeplinească. ^^

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ai scis!Atât de adevărat!

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!