miercuri, 1 ianuarie 2014

Leapşa - Oldies but goodies


Howdy, buddies! Ce faceţi? Obosiţi? :D Eu mi-am zis să completez o leapşă care sună foarte bine. Nu vreau să vă ţin în suspans, aşa că voi trece la treabă.
Deea şi Alexandra sunt cele două drăguţe care s-au gândit la mine şi mi-au dat această leapşă. Mulţumesc frumos! ^^

1. Care sunt filmele tale vechi preferate şi pe care le-ai urmări încontinuu, indiferent de noile apariţii şi de ce?

Tăcerea mieilor, ecranizarea cărţii lui Thomas Harris, un film foarte bun din '91, Star Wars: Episode IV - A New Hope din '77, Romeo şi Julieta din '68, Rocky din '76 cu următoarele părţi, Twins din '88, Awakenings din '90 şi, evident, Home Alone. Filmele astea le-am văzut şi revăzut şi abia aştept să le mai vizionez. Nu am un anumit motiv, pur şi simplu îmi plac, sunt reuşite din toate punctele de vedere. Star Wars, spre exemplu, mi se pare la fel de reuşit ca un film SF din zilele noastre, chiar dacă efectele speciale sunt mult mai spectaculoase în prezent. Filmele vechi au actori buni (iar aici fac trimitere la Tăcerea mieilor în mod special) şi parcă sunt realizate cu o mai mare atenţie, în sensul că cine a făcut respectivul film a fost atent la orice detaliu. Plus, sunt originale. În cazul ecranizărilor nu mai pot aduce vorba de originalitate, dar pot aduce vorba de respectarea acţiunii din carte şi de transmiterea cu succes a ideilor şi sentimentelor.

2. Asculţi trupe sau cântăreţi vechi? Şi dacă da, ce trupe? Pot fi trupe/cântăreţi care fie au cântat doar în perioadele părinţilor voştri sau care au fost fondate pe atunci şi încă mai cântă.

Îmi plac foarte mult The Who, Kansas, Elton John, The Beatles, Survivor, Metallica, Modern Talking şi alte câteva trupe. Ce-i drept, adevăratele trupe şi adevăraţii cântăreţi sunt cei lansaţi înainte de anii 2000. Mai sunt şi unele excepţii, dar cred că le pot număra pe degete.

3. Stilul vestimentar. Dacă ar fi să alegi între stilurile anilor vechi şi noile stiluri, pe care le-ai alege?

Ăh, mie nu-mi place niciun stil înafară de al meu. Păi, cele vechi erau fie foarte elegante şi extrem de incomode, fie ţipătoare şi colorate, în timp ce în zilele noastre există sute de stiluri care se rezumă la a purta cât mai puţine piese vestimentare. Stilul meu e unul comod, adaptabil diferitelor ocazii, decent, compus dintr-un număr rezonabil de piese. În fine, eu nu dau doi bani pe toată treaba cu stilurile, moda şi chestiile ce ţin de ea. Tot ce vreau eu este să mă simt bine în ceea ce port, să îmi stea bine şi să mă reprezinte.

4. Suntem obişnuiţi cu noile cărţi care apar în fiecare zi, unele bune, altele mai puţin bune. Şi în general acestea ne plac mult mai mult decât cele vechi, clasicele, fie ele româneşti sau nu. Dar există vreo carte veche, pe care obişnuiau să o citească părinţii voştri şi care v-a plăcut şi vouă?

Chiar nu mi-am întrebat părinţii dacă au citit cărţi clasice, dar mie îmi plac. Da, sunt mult mai bogate în descriere (dar nu toate!), sunt mai profunde, prin urmare, un pic mai plictisitoare. Însă eu cred că o persoană care nu a citit măcar două cărţi clasice (una românească şi una din literatura universală) în toată viaţa sa, nu se poate numi cititor. Dacă nu erau cărţile astea clasice nu erau nici astea contemporane, moderne. Dacă nu era Jane Austen de unde se mai inspirau autorii contemporani de romane de dragoste? Dacă mă pui să aleg între o carte clasică şi una contemporană, cel mai probabil o voi alege pe a doua, dar după ce o voi fi citit, voi fi făcut rost şi de cea clasică. Ce am citit până acum şi poartă eticheta de "clasic" mi-a plăcut. Ion, spre exemplu, e un roman foarte bun, cu acţiune care curge efectiv, nu se împotmoleşte în descrieri. Martin Eden de Jack London e o carte foarte frumoasă, nici nu ziceţi că a fost publicată din 1909. Ideea mea este că există pentru fiecare dintre noi o carte clasică, trebuie doar să căutăm.


Ta-da! Mulţumesc frumos pentru leapşă, Deea şi Ale! ^^
Prefer să nu mai nominalizez, deci oricine este tentat să o completeze poate să o facă numaidecât.
Ne mai citim! >:D<

4 comentarii:

  1. Nu-mi place nimic vechi înafară de muzica rock veche.:D Și cărțile vechi.

    RăspundețiȘtergere
  2. doamneeeeee cat mi-a placut martin eden! uitasem complet de cartea asta. ce tare 8->

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iei, nu credeam că mai este cineva care a citit-o :)).

      Ștergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!