vineri, 6 iunie 2014

Book Friends Challenge - Day 5

Day 5 Talk about your favorite villain

Hey, buddies! Am ajuns la ultima zi din acest challenge încântător! Pentru cei care doresc detalii, vă invit pe blogul  Romances of pages. Ştiţi, e comic. E comic faptul că eu abia aşteptam să fac postarea asta pentru că am ştiut de la început despre cine voi scrie. Totuşi, iată! postez la... foarte multe luni de la acceptarea acestui challenge. A trecut aproape un an! Măi să fie, mai bine trec la treabă.

Nu am să-l uit niciodată pe doctorul Hannibal Lecter, personaj creat de genialul Thomas Harris.
Cu doctorul Lecter am făcut cunoştinţă când am vizionat filmul Tăcerea mieilor (un film de-a dreptul excepţional), în care e interpretat de Anthony Hopkins, iar agentul Clarice Starling, de Jodie Foster. Cred că filmul m-a marcat într-o măsură considerabilă, căci aceste personaje nu mi le pot imagina altfel. Anthony Hopkins şi Jodie Foster şi-au făcut treaba în cel mai remarcabil mod. La scurt timp după vizionarea filmului, am făcut rost de cartea Hannibal, cu toate că aş fi vrut să încep cu Tăcerea mieilor.
Doctorul Hannibal Lecter e un personaj fascinant, despre care aş putea vorbi ore în şir. După cum am precizat în recenzie, e un personaj cu o psihologie complexă, iar fiecare detaliu contează în ceea ce priveşte caracterizarea acestuia. Are o eleganţă şi maniere deosebite, care îi conferă carismă şi îl fac foarte plăcut pentru celelalte personaje. În fapt, am tendinţa să-l asociez cu un bărbat din acela gentil din Evul Mediu.
În spatele acestor trăsături, însă, se ascunde un copil de şase ani traumatizat, aflat în căutarea surorii sale. Tocmai acest fapt îl face, în opinia mea, atât de fascinant. Până în momentul în care autorul s-a decis să ofere informaţii despre trecutul lui Lecter, nu mi-am pus întrebarea "De ce e aşa?" De fapt, nici nu m-am gândit că există o cauza anume pentru comportamentul lui, mai ales o cauză "cu vechime". Pur şi simplu am acceptat ideea că ăsta e el: un criminal în serie, care, însă, are nişte metode mai neconvenţionale de a-şi ucide victimele - le serveşte la micul dejun, prânz sau cină, sau la gustările dintre mesele principale. Acest comportament, acest mod de a trăi, această plăcere îşi are originea în trecutul său, mai exact în copilăria sa, profund marcată de cel de-al Doilea Război Mondial.
Nu ştiu dacă simt simpatie sau aversiune faţă de acest personaj, care efectiv mănâncă oameni. Cert este că din momentul în care am aflat acele lucruri despre trecutul său îi privesc acţiunile cu o atitudine mult mai îngăduitoare. Plus, rafinamentul cu care îşi serveşte victimele face din conduita doctorului o adevărată artă. Nu, în niciun caz nu poate fi vorba de aversiune. Nu numai că Hannibal Lecter este personajul meu răufăcător preferat, dar el se află printre fruntaşi şi în ceea ce priveşte personajele mele preferate.

Mulţumesc frumos încă o dată, Rosia, pentru acest challenge. Mi-a făcut mare plăcere să-l duc la bun sfârşit!


4 comentarii:

  1. Uuu ce super e Challenge-ul <3
    si foarte interesant si Hannibal.. nu e si un serial despre el ? am vazut serialul Hannibal .. e ..nu stiu ce cuvant se potriveste ..original.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a apărut şi serial în 2013:D.
      Hm, deci cred că trebuie să încep să-l vizionez şi eu. : 3

      Ștergere
    2. Da :) , Bia pot sa iau si eu Challenge-ul? :o3

      Ștergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!