"Academia Vampirilor" (film) - Recenzie

Zoey Deutch - Rose Hathaway
Lucy Fry - Lissa (Vasilisa) Dragomir
Danila Kozlovsky - Dimitri Belikov
Dominic Sherwood - Christian Ozera
Gabriel Byrne - Victor Dashkov
Cameron Monaghan - Mason Ashford

Am fost foarte încântată când am aflat de ecranizarea cărţii Academia Vampirilor de Richelle Mead, volum care dă startul seriei cu acelaşi nume, pe care o îndrăgesc enorm. Totuşi, cu entuziasmul a venit şi grija dacă va fi sau nu o ecranizare reuşită. Februarie a sosit, însă eu nu am avut posibilitatea să vizionez filmul nici atunci, nici perioada ce a urmat, aşa că am cam uitat de el. Mi-am adus aminte de el recent şi am zis să îl văd, în sfârşit.

Ştiţi vorba aceea, de ce ţi-e frică, de aia nu scapi. Din păcate, şi filmul Academia Vampirilor se pretează ei într-o oarecare măsură, după părerea mea desigur. Cel mai adesea ecranizările nu se dovedesc a fi grozave, mai ales pentru cei care au citit cartea ecranizată, iar certitudinea aceasta mi-a dat starea de nelinişte. Pe tot parcursul vizionării am încercat să o alung, dar pur şi simplu nu am putut pentru că filmul nu reuşea să o facă pentru mine.

Rose & Dimitri
Deşi sunt 104 minute, mie tot mi se pare că evenimentele sunt mult prea grăbite. Da, aceasta este principala mea nemulţumire, din care însă se ramifică altele. Capturarea şi aducerea celor două fete (Rose şi Lissa) înapoi la Academie, hărţuirea Lissei, relaţia ei cu moroiul Ozera, relaţia lui Rose cu Dimitri, totul, Gosh, mi se pare atât de zorit! Iar cel mai mult mă sâcâie cele două relaţii pe care le-am menţionat. În carte ele evoluează atât de frumos, în timp ce în film apar parcă din senin. Se păstrează acele momente cheie, dar nu cred că sunt îndeajuns pentru a justifica sentimentele lor. La fel şi schimbarea de comportament a Lissei - e bruscă şi puţin derutantă.
Nemulţumirile mele mai ţin şi de faptul că cei de la Academie au uniformă (în carte nu apare aşa ceva). De asemenea, Dimitri îmi pare cam plinuţ, serios. Per total, sunt mulţumită de cast, inclusiv de actorul care îl interpretează pe dhampirul menit să îi fie suflet pereche lui Rose, dar mie mi-a lăsat impresia că ar trebui să mai dea câteva kilograme jos. Oh, şi unde e accentul rusesc?

După cum am precizat, distribuţia mi se pare în regulă. Trăsăturile fizice sunt respectate, iar cele morale au fost evidenţiate destul de bine de către actori. Am avut mari emoţii pentru Zoey, pentru că Rose e un personaj pe care îl văd un pic mai greu de interpretat, dar s-a descurcat chiar bine. Mi-ar fi plăcut, totuşi, să văd mai mult latura ei dură, mai ales când i-a tras pumnul în faţă Miei.
Şi Lucy pare că a reuşit să intre în pielea Lissei. Dar cred că fiecare actor mai are de lucrat. Dominic, care pur şi simplu mi se pare perfect, din punct de vedere al aspectului, pentru rolul lui Christian, nu prea a reuşit să îşi arate faţa aceea sarcastică şi rece pe care noi, fanii, o adorăm, dar pare să fie pe drumul cel bun.

Prin urmare, Academia Vampirilor are şi buline roşii şi buline negre din partea mea. Mă bucură faptul că respectă cartea într-o măsură rezonabilă, căci sunt unele filme care se detaşează efectiv de cartea pe care o ecranizează. Şi înţeleg faptul că unele scene nu au putut fi incluse sau că altele au fost adăugate, pentru a-l face pe cel care vizionează să priceapă care e treaba, doar că mie, personal, mi-a cam lăsat o impresie de superficialitate, impresia aceea pe care ţi-o lasă un film de adolescenţi tipic. Voiam mai multă seriozitate, cu alte cuvinte, iar acţiunea pe care s-au decis să o adauge nu mi-a satisfăcut dorinţa, dimpotrivă.

Sunt sigură că dacă nu aş fi citit cartea aş fi avut o părerea mai bună, pentru că nu aş fi ştiut cum stau lucrurile de fapt. De aceea recomand filmul celor care încă nu au lecturat romanul lui Richelle Mead, dar ţin să îi atenţionez să nu se lase influenţaţi de el atunci când sunt pe cale de a lua decizia dacă să citească sau nu romanul. Cartea Academia Vampirilor este, fără nicio îndoială, mult mai bună şi serioasă decât lasă filmul să se creadă.

Nota mea: 3,5/5

De la stânga: Mason, Natalie, Rose, Lissa, Christian & Dimitri