duminică, 21 septembrie 2014

Leapșa - Asking Books


Howdy my fellows! A trecut prima săptămâna de școală, dar eu, la fel ca alții, am impresia că sunt luni. Ei, nu am de gând să fac din postarea asta o nuvelă despre subiectul școală (voi face o postare separată =) ). Ralu m-a nominalizat în cadrul Asking Books Tag, așa că, înainte de a mă pune pe treabă, țin să îi mulțumesc. Okaaay, pregătiți-vă pentru cele 54 de întrebări.

Reguli:

1. Încorporați imaginea în postarea voastră!
2. Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați-mi link-ul cu postarea completă. AICI!
3. Dați tag-ul mai departe!
4. Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat :))!

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Heidi, fetița munților de Johanna Spyri și, desigur, poveștile și povestirile lui Creangă.

2. Ce citești acum?
Catch Me When I Fall de Vicki Leigh (am făcut rost de ea, woo-hoo!).

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Spionul-șef al lui Hitler. Misterul Wilhelm Canaris, la fel ca multe alte cărți despre Hitler. 

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Nu știu dacă e un obicei rău, însă stau foarte mult să scriu recenzii. Foarte mult

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Camera morții de John Grisham (recenzia aici) și O păpușă sau alta de Sophie Hannah (recenzia aici). Le am de o vreme și mereu când trec pe lângă ele am impresia că oftează exasperate.

6. Ai un e-reader?
Nu, și, în prezent, nici nu am nevoie. Sunt acasă, deci pot oricând să citesc pe calculator. Dar când voi pleca la facultate, ar fi chiar grozav (laptop-urile nu sunt, de regulă, prea longevive).

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
Prefer una singură, însă se întâmplă să citesc și mai multe în același timp.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Hm, nu, din câte am observat.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Regatul Furtunilor de Leigh Bardugo.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Sezonul Oaselor de Samantha Shannon.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
În pat sau pe scaunul de la birou.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
Subscriu răspunsul Ralucăi - în mașină/ autobuz. În autobuz e doar inconfortabil, dar în mașina alor mei mi se făcuse și rău la un moment dat, cum stăteam cu nasul în carte.

13. Poți să citești în autobuz?
Dacă stau pe scaun și am căștile în urechi, da.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Aș adora să citesc într-o pădure, chiar lângă un copac bătrân.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Nu am, deși cred că ar trebui.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Da, de la bibliotecă în principal, dar știu sigur că Legile atracției am împrumutat-o de la o colegă.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Doar pe filele cărților pe care le citesc în scop informativ, ca cele pe care le citesc pentru Olimpiada de Istorie. În rest, mai subliniez din când în când citate.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Dacă e o carte veche, clar nu însemnez pe paginile ei.

19. În ce limbă preferi să citești?
În română, fără nicio îndoială, dar consider că oricine vrea să învețe o limbă străină bine, ar trebui să lectureze și cărți în respectiva limbă.

20. Ce te face să iubești o carte?
Ușurința cu care mă absoarbe și mă ține captivă. originalitatea și personajele.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Gusturile persoanei căreia îi recomand cartea, dar și cât de mult mi-a plăcut mie.

22. Genul favorit?
E destul de greu să aleg, de aceea am să numesc trei genuri pe care le citesc cu mare drag: fantasy, thriller și horror.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
Hm, cred că romance, deși multora din cărțile citite de mine nu le lipsește partea romantică.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Profesorul de istorie ne-a recomandat Ivanhoe, cât și alte cărți foarte interesante, dar pe care încă nu am apucat să le citesc. Și profesoara de geografie ne-a făcut niște recomandări mai diferite și care par foarte life-changing.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Yep, multe din cărțile pe care le-am citit și pe care urmează să le citesc sunt stand-alone.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.


Coperta cărții Come Little Children de D. Melhoff mi-a rămas imprimată în minte de aproape un an. Încă nu am citit romanul, dar o voi face, trebuie. Sună prea awesome.

27. Cartea/seria preferantă momentan?
Firma de John Grisham, un roman reprezentativ al autorului.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu am o gustare preferată, mănânc orice.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Nu-mi amintesc un astfel de caz. Totuși, trebuie să recunosc, sunt momente când eu, de una singură, citesc recenzii cu spoilere. Cel mai exemplu pe care vi-l pot da e trilogia Grisha. Recent am citit volumul al doilea, apărut în vara aceasta la editura Trei. După ce am terminat, nu am rezistat tentației de a afla câteva spoilere din cel din urmă volum, și nu pot spune că mi-am pierdut din nerăbdarea cu care îl aștept (asta probabil pentru că eu sunt genul care nu crede până nu vede, în cazul de față, citește).

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Respect orice critică, atâta timp când e bazată pe motive serioase, nu banalități excesiv de subiective.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Nu cred că am scris recenzii negative. Au fost câteva cărți care nu mi-au îndeplinit așteptările, dar, din fericire, încă nu am dat peste cărți care să merite astfel de recenzii.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Proto-nordică.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții. 
Doamna Bovary de Gustave Flaubert. 

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Nu e cazul de așa ceva.

35. Poetul favorit.
În prezent îmi plac foarte mult poeziile lui Edgar Allan Poe.

36. Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Hm, nu știu, nu le-am numărat, dar sunt multe, dacă le includ și pe cele pentru Olimpiadă.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Cred că am făcut asta de două ori până acum.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Paige Mahoney din Sezonul Oaselor de Samantha Shannon.

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Doctorul Hannibal Lecter din Hannibal.

40. Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Harry Potter, HobbitulStăpânul Inelelor și Dracula. I know, I know, nici mie nu-mi vine să cred că încă nu le-am citit.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Nu am fost atentă la perioada exactă, dar atunci când pur și simplu nu am timp, prefer să amân, decât să încep o carte și să o citesc pe bucățele.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Rafael și Maria de Vicente Blasco Ibanez e singura. Nu știu exact de ce m-am oprit din a o citi.

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
Mă enervez teribil când cineva se trezește să mă viziteze atunci când citesc. Sunt obișnuită să ascult muzică lecturând (mai ales instrumentală), dar, în rest, nu suport vreun sunet. Nici pc-ul nu îl țin deschis, pentru că mereu va fi o pagină de web pe care să fiu tentată să-mi pierd timpul.

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Hannibal din 2001.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Academia Vampirilor. Nu a fost tocmai dezamăgitoare, dar nici nu m-a mulțumit.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
50 de lei probabil.

47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Rar, iar atunci când o fac, mă întorc și citesc și acele paragrafe.

48. Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Stil tâmpit de a scrie, personaje seci, fără personalitate, fără o evoluție, acțiune care pare să nu meargă nicăieri.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Momentan, le așez după lungime.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Să le păstrez. Sunt foarte posesivă, și nu numai în privința cărților.

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Oh, da! Cărțile acelea care au ca descriere ”X e o fată ca oricare alta până când Y vine în oraș. X descoperă un secret răsunător despre trecutul ei... și se îndrăgostește de Y.” sau ceva asemănător.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Doamna Bovary a făcut să mi se ridice tensiunea de câteva ori, dar pentru asta iubesc și mai mult cartea.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Enigma Otiliei, asemenea lui Ion și Ultimei noapte de dragoste, întâia noapte de război.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Legile atracției de Simone Elkeles a fost o lectură drăguță, însă doar atât, și citisem recenzii atât de bune...

Ta-dah! Mulțumesc încă o dată, Ralu! Mi-a făcut plăcere să completez leapșa, pe care eu o dau mai departe tuturor, oricine este invitat să o ia.
Speak to you soon! >:D<

4 comentarii:

  1. Yey, ai postat! :3 Iartă-mi întârzierea, Bia, se pare că de la o vreme GFC-ul nu mă mai anunța când apăreau postări noi, acum am rezolvat. În unele privințe avem gusturi similare. O bună parte din cărțile alese îmi sunt necunoscute, dar mă bucur să văd că îți plac clasicii. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e nicio problemă, Ralu.
      Pe zi ce trece, literatura clasică îmi devine tot mai dragă :-).

      Ștergere
  2. Dragute raspunsuri, ar trebui sa fac si eu leapsa.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!