luni, 26 ianuarie 2015

Prietenie sau rivalitate?

Howdy buds! It's been a while... Cum o mai duceți? Se termină semestrul I, woo-hoo! Începe semestrul al doilea, nooo! Ei bine, după aproape două săptămâni de când nu am mai postat, respectiv după o îndelungată vreme de când nu mi-am împărtășit sentimentele cu voi, iată-mă scriind despre un subiect care îmi dă mari bătăi de cap.

E posibl să coexiste prietenia și rivalitatea?

În școala generală nu mi-am dat seama că pot fi o persoană atât de potrivnică. Odată cu începerea liceului însă am conștientizat că tendința de a-i întrece pe ceilalți mă caracterizează cum puține alte trăsături o fac. Din câte am auzit și mi s-a spus, nu e rău să fii o persoană cu spirit competitiv. Și tind să le dau dreptate acestor voci, întrucât competiția presupune muncă în plus, realizări mai multe și mai mărețe. Deci de ce ar fi ceva rău în asta? 


Răul apare atunci când, în cadrul unei competiții, cel mai redutabil rival este chiar o cunoștință mai apropiată. În cazul meu momentan, competiția este, desigur, olimpiada la istorie iar rivalul este o colegă cu care mă înțeleg îndeajuns de bine încât să îmi doresc să nu existe niciun fel de concurs care să ne strice relația. Adevărul este că problema vine, în principal, dinspre mine. Am ajuns la concluzia că eu răspund la rivalitate cu ostilitate (iată că am făcut și o rimă!), pe care o îndrept spre oricine, fără să mai țin cont de prietenii. Mai că mă sperie schimbarea de comportament pe care o afișez - înainte și după nu am niciun fel de gând sumbru la adresa așa-zisei concurențe, însă pe parcursul ”perioadei tensionate” sunt mai ceva ca un Panzer I. Cu toate acestea, nu spun nimic. Tac mâlc și mă distanțez tot mai mult de colega mea. E foarte ciudat cum deodată am impresia că tot ce spune ea este doar o altă modalitate de a-mi pune bețe în roate. Na, uitați ce vorbesc! Pentru mine, prietenia și rivalitatea nu au ce căuta în aceeași încăpere.

Probabil vi se pare destul de copilărească atitutdinea mea. Și mie mi se pare așa, într-o oarecare măsură. Spun într-o oarecare măsură pentru că știu că, oricât de caraghioasă aș fi, nu îmi face bine felul ăsta de a mă purta. De fapt, zic minciuni. Nu. Competitivitatea nu-mi face niciun fel de rău în mod direct. În mod indirect, relativ - relațiile mele cu ceilalți cam au de suferit. Totuși, ca să ajung unde îmi doresc sunt dispusă să-mi asum un astfel de risc.


7 comentarii:

  1. chiar cred ca exista , pentru ca am o persoana in clasa si niciodata nu stiu daca suntem prietene sau dusmance se tot schimba :)), si in legatura cu spiritul comeptitiv eu il consider un lucru chiar foarte bun, cat timp nu e exagerat, as vrea sa fiu si eu dar eu sufar de o lene incurabila momentan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hm, mie mi se pare atât de dificil.
      Ah, prietena ta e un fel de eu :)).
      Am și eu momente de lenevie, so I know how u feel. :-D
      Mersi că ai trecut pe aici, Eny! :-D

      Ștergere
  2. O să supravietuiești, sunt sigură. Doar ai grijă să nu exagerezi cu spiritul competitiv, în rest.. spune-i și ei că nu vrei să vă distrugeți prietenia pentru olimpiadă și că... tinzi să fii mai competitivă. :))
    Oricum, succes la olimpiadă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am spus, dar nu știu cât de bine a înțeles :)).
      Mulțumesc frumos!

      Ștergere
  3. Eu cred că atitudinea ta nu e copilăreacă, la oamenii "mari" se manifestă la fel dorința de a se realiza într-un anumit fel. Așa sunt oamenii..în fond, e important și ceea ce îți dorești tu, nu ? Și..pe de altă parte, ma gândesc că, daca o așa zisă rivalitate între voi începe să existe, oare mai există și prietenie pe undeva, printr-un colțișor? Dar..la urma urmei, e doar o olimpiadă, nu i așa?
    Am avut și eu parte de așa ceva și nu m am simțit prea confortabil :( . Baftă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zici foarte bine că nu e prea confortabil.
      Mulțumesc! :)

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!