marți, 2 iunie 2015

N motive pentru a citi #2


A trecut o vreme de când nu am mai postat în această rubrică. Mă întreb de ce. Motive sunt, n chiar!

În prima postare am vorbit despre unul din darurile pe care li ne oferă cărțile - acela că ne dă șansa să trăim orice viață ne dorim. 

Dar gândiți-vă că uneori nu putem fugi de realitate. E chiar aici. Și e dură. Nemiloasă. Ne pune piedici. Cădem. Și e atât de dificil să ne ridicăm! În astfel de momente ne dorim din tot sufletul să avem aripi sau să putem zbura pur și simplu. În astfel de momente ne dorim... să trăim o altă viață, ceea ce sună cam trist, într-adevăr. Însă o asemenea escapadă necesită timp. Nu poți deveni Harry Potter doar bătând din palme. Trebuie să pui mâna pe primul volum al seriei, să îl deschizi și să îl citești. Să îl cunoști pe Harry și după aceea să devii el.

Dar nu ai timp de asta acum. 
Ești cu moralul la pământ. Cedezi.
Nimeni nu vrea să te ajute. 

Ei, nimeni! Dar cărțile? Tot ele ne sar în ajutor, desigur. Și e foarte simplu. Nu trebuie să devii un personaj ca să uiți de grijile vieții proprii. Tot ce trebuie făcut este să iei o carte, la întâmplare și să te pui pe citit. Dacă îți place sau nu, asta rămâne de văzut. Cert este că mintea ta o să se concentreze asupra lecturii. Poate o să zică ”Hm, devine interesant.” sau ”Hm, nu înțeleg nimic.”, dar important este că nu va mai fi preocupată cu nenorocirile ce, din păcate, ți s-au întâmplat.

Pe mine și simplul fapt de a mă retrage în biblioteca personală mă ajută să-mi calmez nervii. Unde mai pui că poate te mai ia și somnul încercând să pricepi ce-a scris vreun amărât. De asta ce ziceți? Nu cred că există activitate mai plăcută și mai alinătoare decât dormitul.

Nu degeaba marele scriitor francez Victor Hugo spunea:
”Cărțile sunt prieteni reci, dar siguri.” 
Așa reci cum sunt ele, cărțile vor fi mereu acolo, dispuse să ne ofere un umăr pe care să plângem... și să dormim, eventual. 

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult aceasta rubrica!! Astept sa-ti citesc si urmatoarele motive ^_^ te pup :* :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Diana! :-D Am să postez mai des. :3

      Ștergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!